Game Chef Edycja Polska

Sądźcie, a będziecie sądzeni!

Home  >>  Informacje  >>  Sądźcie, a będziecie sądzeni!

Sądźcie, a będziecie sądzeni!

On Maj 20, 2014, Posted by , In Informacje, With No Comments

Dziękujemy!

Pierwsza część konkursu Game Chef się zakończyła. Pewnie jesteście równie podekscytowani, co my. Nie mieliśmy w niedzielny wieczór co prawda baloników i konfetti, ale atmosfera ostatnich minut zeszłego tygodnia przypominała tę w sztabach partii lub w studiu telewizyjnym podczas oczekiwania na wstępne wyniki wyborów. Z ogromną radością przyjmowaliśmy informacje o kolejnych zgłoszeniach gier, a liczba zgłoszeń była na żywo i z pełnym entuzjazmem komentowana w sieciach społecznościowych.

Na wszystkie edycje językowe konkursu Game Chef w tym roku łącznie zaprojektowano 261 prototypów gier! Gratulujemy wszystkim, zarówno tym, którzy przesłali na konkurs zgłoszenia, jak i tym którzy próbowali.

Trochę statystyk:

  • 19 zgłoszeń w edycji polskiej
  • 9 zgłoszeń w edycji włoskiej
  • 9 zgłoszeń w edycji rosyjskiej
  • 100 zgłoszeń w edycji anglojęzycznej
  • 47 zgłoszeń w edycji francuskiej
  • 41 zgłoszeń w edycji portugalskiej (Brazylia)
  • 36 zgłoszeń w edycji koreańskiej
  • 0 zgłoszeń w edycji słoweńskiej

Choć jesteśmy bardzo zadowoleni z tegorocznej frekwencji, czujemy jednak niedosyt. Game Chef w języku polskim został zorganizowany na ostatnią chwilę. Prace organizacyjne rozpoczęły się na niecały tydzień przed startem konkursu. Daliśmy radę! Wszyscy! Ale stać nas na więcej! Stać was na więcej!

Dlatego już teraz rozpoczynamy przygotowania do przyszłorocznej edycji konkursu. Postaramy się, by kolejna edycja była jeszcze lepsza, a wy, mamy nadzieję, zrewanżujecie się jeszcze większą liczbą zgłoszeń. Na edycję portugalską w tym roku przysłano dwa razy więcej gier niż w roku zeszłym. Pobijemy ich wynik? Na pewno spróbujemy! Liczymy na was!

Proces oceniania

Z pewnością jednak nie możecie się już doczekać procesu oceniania.

Nim jednak do tego przejdziemy, krótka informacja. Ponieważ jedna z gier nadesłanych na polską edycję konkursu była w języku angielskim, nie będzie ona brana pod uwagę w naszym procesie oceniania. Nie martwcie się jednak o tę grę oraz jej autorkę. Jak tylko dostaliśmy zgłoszenie, wysłaliśmy do Aleksandry maila. Zdążyła wysłać „Cycles of Nature” na edycję anglojęzyczną. Tam będzie oceniana.

A jak będziemy oceniać w tym roku w naszej edycji?

Każdemu uczestnikowi i uczestniczce zostaną przydzielone 4 gry do oceny. Do 5 czerwca jedną z tych gier musicie zarekomendować do finału. Wasz wybór może być oparty na dowolnych kryteriach, które uznacie za najważniejsze. Możecie kierować się tym, czy dana gra jest innowacyjna, zrozumiała, grywalna w obecnym stanie i w jaki sposób wykorzystuje składniki. Nie musicie wyjaśniać swojej decyzji. Wystarczy rekomendacja.

Rekomendację prześlijcie bezpośrednio na mail sethariel [@] gry-fabularne.pl lub za pomocą formularza na stronie konkursu.

W ramach procesu oceniania prosimy także o napisanie krótkiej krytyki lub pochwały każdej z przydzielonych wam gier i wysłanie jej do autorki/autora. Jeśli autorka/autor pragną być oceniani publicznie, powinni utworzyć w preferowanej przez siebie społeczności/grupie Game Chef Edycja Polska odpowiedni wątek i poinformować o tym organizatorów (link do wątku zostanie wklejony do zgłoszenia).

Pisząc krótką recenzję gry nie skupiajcie się na drobiazgach dotyczących stylu. Zamiast tego podzielcie się tym, co się wam podobało, co było niezrozumiałe, niejasne, swoimi pomysłami na poprawienie lub rozwinięcie gry oraz które – według was – decyzje autor/autorka powinien/powinna ponownie rozważyć, rozwinąć. Starajcie się być pomocni i wspierający.

Gry zostają w tym roku przydzielone w następujący sposób:

  • Rozpoczynając od twojego zgłoszenia wybierz kolejne zgłoszenia z modyfikatorem +1, +3, +6 oraz +12. Jeśli dotrzesz do końca listy, wróć na początek i kontynuuj liczenie.
  • Przykład: Marta ma zgłoszenie nr 16. Zatem powinna ocenić złoszenia 17, 19, 3 oraz 9. Przemek ma zgłoszenie nr 1, więc powinien ocenić zgłoszenia 2, 4, 7 i 13.

Jeżeli nie jesteście pewni, które zgłoszenia zostały wam przydzielone, napiszcie do nas lub zapytajcie na jednej ze społeczności/grup Game Chef Edycja Polska. Albo zajrzyjcie do przygotowanej przez Sila ściągawki. Sugerujemy jednak najpierw zmierzenie się z systemem, w ramach gry…

Zgłoszenia:

  1. Numer: 1
    Autor: Przemek
    Tytuł: Sellar – Sierp Pierwszego Żniwiarza
    Link: http://gamechef.gry-fabularne.pl/wp-content/uploads/2014/05/Sellar.doc
    Opis: Gra fabularna z elementami gry planszowej i karcianej. Celem gry jest zdobycie artefaktu „Sierpa Pierwszego Żniwiarza”
    Kontakt: przemekchomiak[@]wp.pl
  2. Numer: 2
    Autor: Szymon „Vasemir”
    Tytuł: Rąbanina!
    Link: https://docs.google.com/document/d/1O6_7I7ihDZIinO3KmJ0EnuVFr1OEnfId5NffeiXOmUk/edit?usp=sharing
    Opis: Kilkuosobowa gra karciana wymagająca od Graczy dowodzących niepiśmiennymi rasami fantasy balansowania między celami własnymi a drużynowymi.
    Kontakt: vasemir[@]gmail.com
  3. Numer: 3
    Autor/Autorka: Sówka
    Tytuł: #cr_game
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B5HDVZUehYKPYlFzVjc0ZHJUS0E/edit
    Opis: Gra fabularna na Twittera o symulowaniu życia sztucznych inteligencji, dążących do stworzenia inteligencji ultymatywnej.
    Kontakt: sowka.gc[@]gmail.com
  4. Numer: 4
    Autor: Greentealeaf
    Tytuł: Papierowe żniwa
    Link: https://docs.google.com/a/pjwstk.edu.pl/document/d/18ZjqQ-YBP2MlLLTXU2KeoAhbu-O3EsKKgQFehePO6lY/edit
    Opis: Gra planszowa o ludziach próbujących ocalić cenne księgi przed płonącymi stosami rewolucji. Mieszają się tu elementy planowania znane z eurogier oraz psychologiczne potyczki kojarzone z gry w mafię.
    Kontakt: s11130[@]pjwstk.edu.pl
  5. Numer: 5
    Autor: Michał „rince bpm” Smoleń
    Tytuł: Prom
    Link: https://www.dropbox.com/s/g9mdg3z1pwab8jg/Prom%20gra.pdf
    Opis: 3-4 graczy ułoży opowieść o losach 6 pasażerów dużego promu morskiego, na którym dochodzi do przerażających wydarzeń.
    Kontakt: rincebpm [@] gmail.com
  6. Numer: 6
    Autor: Kordian Krawczyk vel sil
    Tytuł: Gra, której nie napisałem na Game Chefa
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B0j4i5SA2o0MTXhkTGxBS2paZ0U/edit?usp=sharing
    Opis: Nie udało mi się napisać gry. Nie ma żadnej książki. Jest tylko Pustkowie, pusta karta przed wami. Tylko drobinki Blasku Księżyca. Parę luźnych kartek notatek.
    Kontakt: sil[@]grynarracyjne.pl
  7. Numer: 7
    Autor: Przemysław „Thronaar” Wasilewski
    Tytuł: Exodus
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B6UoEZcE3wsxSjJCbUJoVFZFSUU/edit?usp=sharing
    Dodatkowy plik z pomysłami na Karty: https://drive.google.com/file/d/0B6UoEZcE3wsxR29Za1Y1OU9Ea0k/edit?usp=sharing
    Opis: Gra karciana o dzikim plemieniu, które stara się uciec od pochłaniającej wszystko pustki. W tym celu plemię musi przezwyciężyć wiele przeciwności, oraz walczyć z innymi plemionami o przetrwanie.
    Kontakt: polonusx[@]poczta.onet.pl
  8. Numer: 8
    Autor: Maciej „Tower” Tauer
    Tytuł:Rdza w Mechanicznym Królestwie
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B2pjGtSWEtgUOGE3X09jS2NrZXc/edit?usp=sharing
    Opis: Narracyjna gra fabularna o rozpadzie i przemijaniu w nieznanym i groźnym świecie mechanicznych rycerzy oraz dam.
    Kontakt: maciej.tauer[@]gmail.com

  9. Numer: 9
    Autor: Oskar Mieczkowski
    Tytuł: Jesteś tym, co jesz
    Link: https://www.dropbox.com/s/60t5um8l52w05i6/Jeste%C5%9B%20tym%2C%20co%20jesz.zip
    Opis: Gra RPG dla 3-5 osób, opowiadająca o ludziach prehistorycznych próbujących przetrwać we wrogim, niebezpiecznym świecie.
    Kontakt: osaka.sensei[at]gmail.com
  10. Numer: 10
    Autorka: Blanche
    Tytuł: Bestseller Inc.
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B1Rhx5PMsfKMWUtoeEdaTHRiT1U/edit?usp=sharing
    Opis: Gra o pisarzach-debiutantach, którzy starają się doprowadzić do ukazania się ich dzieł drukiem. Inspirowana tematem konkursu i listą bestsellerów Empiku.
    Kontakt: seelie[@]o2.pl
  11. Numer: 11
    Autor: Krzyś
    Tytuł:Framespace
    Link: https://www.dropbox.com/s/w29o4tcry63iijd/Framespace.pdf
    Opis: Framespace to komiksowa gra fabularna o pięknie wszechświata, pustce która je pochłania oraz nadziei, jaka kryje się w blasku gwiazd.
    Kontakt: krzysbern[@]gmail.com
  12. Numer: 12
    Autorka: Arlesienne
    Tytuł: Sierpem i mieczem
    Link: https://www.mediafire.com/?zpmx4n5buygh8nv
    Opis: 53 p. n. e. w trakcie podbojów Juliusza Cezara w Galii. Rzymianie kontra druidzi i wielki spisek na życie wodza… i jeszcze nienapisanej książki.
    Kontakt: Proszę skorzystać z formularza na moim koncie: http://www.arlesienne.deviantart.com/.
  13. Numer: 13
    Autor: Kuba Adamczyk
    Tytuł: Krwawa ceremonia w mrocznej piwnicy ku czci Starszych Bogów
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B4DHNqycRP5QRmx3SmxILTBYNkU/edit?usp=sharing
    Opis: „Krwawa ceremonia w mrocznej piwnicy ku czci Starszych Bogów” to gra narracyjna o kapłanach Starszych Bogów odprawiających bluźnierczy rytuał przy dźwiękach heavy metalu.
    Kontakt: booboo.adamczyk[@]gmail.com
  14. Numer: 14
    Autor: Humi
    Tytuł: Las druidów
    Link: https://drive.google.com/file/d/0B2NSSS4pWsIBclMxNFRicnNsbEk/edit?usp=sharing
    Opis: Gracze są młodymi druidami, którzy właśnie zdają swój egzamin końcowy. Wyzwaniem jest dotarcie do świątyni w magicznym Lesie. Nagrodą jest złoty sierp , który jest symbolem i bardzo przydatnym narzędziem dla druida.
    Kontakt: humistrefa[@]gmail.com

  15. Numer: 15
    Autor: Mar Baśniarz
    Tytuł: Demony w mojej głowie
    Link: http://zn-rpg.weebly.com/uploads/2/9/0/5/29054083/dimh_gc.pdf
    Transkrypcja bez grafik: https://docs.google.com/document/d/1hWQvIy_UdW1shQnllUQ6bVtbk0CUvJ-udzYFYZHtfLc/edit?usp=sharing
    Opis: Gra „nakładana” na dowolną grę RPG, zmieniająca ją w brutalną, fatalistyczną opowieść o zmaganiach z zagnieżdżonym w ciele postaci demonem.
    Kontakt: c2drpg[@]gmail.com
  16. Numer: 16
    Autorka: Marta „Kucik” Kucińska
    Tytuł: Luna
    Link: https://drive.google.com/folderview?id=0B9SDW_MevQdFakJNajVvUkNRb3c&usp=sharing
    Opis: Gracze wcielają się w plemię kultywujące tradycję oddawania czci księżycowi, W trakcie rozgrywki próbują wyczytać przyszłość z gwiazd i zdobyć ofiarę pozwalającą odrodzić się Pani księżyca – Lunie.
    Kontakt: mirmamaj[@]gmail.com
  17. Numer: 17
    Autorzy: Michał Laskowski, Kamil Charkiewicz
    Tytuł: Rytuał Fobium
    Opis: Jest to gra narracyjna RPG bez mistrza gry. Opowiada historię pojedynku czempionów zwaśnionych plemion z użyciem świętych sierpów.
    Kontakt: kratistos[@]fobium.pl
  18. Numer: 19
    Autor: Jakub Zapała
    Tytuł: Księga nie istnieje
    Link: https://app.box.com/s/13nrgkp8lkoq6kmunzti
    Link (PDF): https://app.box.com/s/4s3f8l7gw0x6g8sn65ep
    Opis: Gra fabularna o mitycznych czasach walki chaosu z porządkiem
    Kontakt: deailon[@]wp.pl

Dodaj komentarz